Mallorca 2010

18.10.2012 16:01

Po prvé jsem se rozhodla prozkoumat krásy Mallorky v červenci 2010.Vlastně ne tak docela krásy ostrova,jak spíše krásu hotelů a přilehlých bazenů.Letěla jsem přes nejmenovanou cestovku na ****hotel ve městě Palmanova.

 

Po skutečně vydareném letu-minimálně stokrát jsme byli nuceni zapnout si pásy kvůli zvýšené turbulenci,opilý soused si o mně neustále opíral hlavu a paní velmi vysokého objemu i věku se mně nepřestávala ptát na můj život a dloubala mně při tom přátelsky do ramene,jsme konečně přistáli na letišti Palma de Mallorca.

 

Cesta k pásům se zavazadly byla nekonečná,ale o hodně kratší,jako následné čekání na ně.Ale nakonec jsme to všichni bez větší ujmy přežili.Cesta autobusem s delegátkou z cestovky byla docela nudná,naštěstí ale jen 20 ti minutová.Můj hotel byl první,taže než ostatní spolubojovníci opustili autobus,já už jsem bydlela.

 

Hotelový pokoj byl podle mně na 4 hvězdičky a cenu,kterou jsem ze slzama v očich zaplatila,úplně obyčejný,skoro až chudý.Vylezla jsem na balkon a pocit marnosti byl pryč.Výhled a velikost terasy předčila jakékoli očekávání,takže jsme se uklidnila a rozhodla jse se přehodnotit počatečné zklamání.

 

Jak už jsem psala na začátku,nejsem žádný velký fanoušek poznávaní přírody a okolních krás,takže moje první cesta vedla k hotelovému bazénu.Bylo poledne a sluníčko hřálo.Moje věčně nespokojená kamarádka Petra se dostavila na misto určení a dovča mohla začít.

 

Díky allinclusive programu jsme to hned na začátku trochu propískly s vínem a rozhodly,že ten den už se kromě večeře nebude dít už vůbec nic.Takže po rozkošných 12 ti hodinách na hotelových lehátkach,jsem byla překvapená,jak snadno se nám podařilo najít náš pokoj,aniž by jsme převrátily hotel vzhůru nohama.A byl za námi velice úspěšný Den První...

 

Den Druhý...mi už bohužel tak rozkošný nepřipadal.Vzbudili jste se už někdy do příšerné kocoviny,když venku bylo 40 stupňů a vy jste prospali téměř 12 hodin aniž jste ráno tušili kde to k čertu jste? Jestli ano,víte o čem mluvím. Jestli ne,tak vám garantuji,že jste o nic nepřišli.Petru se mi nepovedlo přemluvit k opuštění pokoje,takže po dlouhém duševním boji sama se sebou jsem se vydala na průzkum okolí.

 

Palmanova je malé turistické městečko.Z hotelového komlexu mně cesta zavedla na promenádu

Paseo Del Mar.Po celé délce jsou bary,hospůdky a malé krámky se suveníry a vším co k pravé dovolené patří.Většina nápisů a meníček v hospodách je napsána anglicky a vlastně je to téměř jediný jazyk co zaslechnete.Čekala jsem,že budu bojovat se svou velmi špatnou znalostí španělštiny,ale vlastně ji tady vůbec není třeba.

 

Po hodinové procházce jsem usoudila,že je čas jíst a sedla jsem si do malé restaurace-spíš baru-přímo na promenádě.V menu byly převážně sendviče a bagety.Po velmi chutné bagetě jsem se nechala přemluvit k ochutnání typické španělské pidi kávy-carajillo.Uf.Do velmi malé a velmi silné kávy vám nalijí trošku alkoholu dle vlastního výběru.Já si dala anízový likér.

 

Pak jsem šla zpátky na hotel zkontrolovat,jestli Petra funguje a společně jsme pak proválely zbytek dne u bazénu. Rada pro Všechny kdo jedou na Mallorku poprvé-používejte krémy s vysokým faktorem.Sluníčko je velmi zrádné.Díky neustálemu mořskému vánku získáte pocit,že “nepeče zas tolik”.Peče.

 

Další den jsme prospaly na pláži.Pláže podél celého Pasea Del Mar jsou fajn.Čisté moře s pozvolnym klesáním do hloubky,takže i neplavec Petra se několikrát odvážila do moře.Musím se ale přiznat,že ozpěvovanou Mallorcu jsem si představovala poněkud živější. Shrnutí třetího dne tedy bylo:naprostá nuda...A  dalších 5 dnů před námi...

 

Čtvrtý den proběhl beze změny.Tapas-malé porce jídla s kouskem bagety,většinou zdarma k pivu nebo vínu- v baru u pláže,opalování,doćtená  500 stránková kniha a bezcílné motání se po obchůdkách s nepřeberným množstvým zbytečností.Na večer jsme se rozhodly pro delší prochazku okolím. Došly jsme až do sousedního městečka Magaluf.Vlastně se nedá rozeznat,že jste v jiném městě,protože na sebe s Palmanovou navazují.Tady jsme udělaly pár fotek u legračního domu převráceného naruby-Katmandu.Podívaly se do 4D kina na film o vzniku světa a prohlédly si muzeum miniatur světových památek.

 

Byl to vcelku povedený večer.Díky tomuhle výletu jsem pozměnila svůj pohled na nudnou Mallorcu.Magaluf je skutečně velmi živé centrum.Navštívily jsme diskotéku BCM PLANET DANCE,největší diskotéku na ostrově a 7.největší diskotéku světa a objevily jsme nejživějši ulici snad celého ostrova-Punta Ballenuˇ.Tady jsme se pak,kromě vyspávaní kocoviny na hotelu,zdržovaly až do odletu.

 

Punta Ballena je dlouhá ulice,po každé straně plná barů a diskoték.Většina lidí zde je z Anglie,Skotska,Irska nebo Skandinávie-nerozeznám Nory a Švédy od sebe,ale zastoupení tady mají obě země.Turisti jsem jezdí hlavně za zábavou.Do každého baru vás lákají PR"S,nám známi jako letáčkáři.Všude se vás snaží nalákat na"FREE SHOT,a většinou s takovým elánem,že je těžké odmítnout.Takže si umíte představit,jak takové noční výlety končí...

 

Shrnutí zbylých dnů dovolené se mi popisuje velice těžce.Mám mlhavé vzpomńky,protože výlety do Magalufu jsme pak už  absolvovaly každý den.Pamatuji si hlavně na legrační směsici lidí v maskách-Britové tady jezdí na rozlučky ze svobodou,a mají ohromnou zálibu v jakýchkoli kostýmech.Pokud tedy chcete za zábavou,vyberte si hotel v blízkosti centra Magaluffu.Pro rodinu s dětmi je pak spíše Palmanova.Doufám že jsem vás svým "cestopisem" alespoň trochu pobavila.

 

Autor:  Simona Horáčková